Сухинина А.В.
г.Петропавловск Школа № 4
Lesson Study №2
Theme: Unhealthy food (Вредные продукты)
Цель
урока: Учащиеся смогут говорить слова на английском языке по новой теме и
составлять предложения.
1.
Орг. момент.
-
Good
afternoon, pupils! I’m glad to see you! Sit down, please!
2.
Тренинг.
– And now let’s
play the game. I say: I like apples and I like nuts. Everybody who likes apples
comes here and everybody who likes nuts is here. Complete the sentence: I like…
. Ok. Now sit down.
3.
Проверка домашнего задания.
- And now let's
check up your home work. Krajnova Julija, Skorodumov Gleb, Sadovnichij Nikita
prepared for some riddles. Krainova Julia, begin.You’ll get smilik for every
right answer.
Krainova Julia:
Дополните загадку словами на английском языке по
теме "Food”.
1.
И сказал нам дядя Круз: Сок отличный,
сок – это … .
2.
Яиц десяток купила Пэг, яйца по
английски – это … .
3.
Что как рыбы ты молчишь, рыба
по-английски – это … .
4.
Любит мёд братишка Даня, мёд, конечно,
будет … .
Skorodumov Gleb:
It is white, you like to it in the morning.
Sadovnichij Nikita:
Mice like it
very much. What is it?
4.Фонетическая
зарядка.
-
Children, let’s do phonetic exercise. Repeat.
Наша собачка пошла гулять, увидела белку и приветствует ее [
] (ham,
Sam) (слайд 2)
- Белка ей
прокричала в ответ [e] (bread, head)
- собачка увидела
речку и обрадовалась [i: ]
meat, sweets
- речка поприветствовала обезьянку [u ] sugar
- What words from the previous lesson do you know with
the sound i, e, a, u.
5.
Введение новых слов.
-
Ребята, вы видите перед собой еду: кока-кола, хот-дог, пицца. Скажите, является
ли эти продукты полезными или вредными и почему? (Скородумов Глеб)
- Now open your vocabulary and write down new words:
Pizza, hot-dog, sandwiches, energy drinks, chips,
chewing gum.
6.
Работа в группах.
- The next work
is work in groups. Before working in groups let’s remember some rules.
Bakhtijar read them.
- Take a stiker and choose your role. Secretary,
speaker, specialist. Read your duty.
-
Вы видите перед собой 2 тарелки. Одна тарелка называется healthy food, а
другая - unhealthy
food.
Разместите продукты в две тарелки, а на ватмане напишите их в две колонки. Words: chewing gum, hot-dog, pizza, apple, cheese, chips,
sandwiches, lemon, carrot.
-Look at the presentation and check up. One answer is
one score.
7. Разминка.
- Now let’s have a rest and sing a song.
Clap your
hands, clap your hands Clap your hands, clap your hands, Listen to the music
and clap your hands. Stamp your feet, stamp your feet, Listen to the music and
stamp your feet. Turn around, turn around, Listen to the music and turn around.
Jump up high, jump up high, Listen to the music and jump up high. 3-years.ru
8.Работа с
текстом.
- You see
the text. Fill in it in groups and write
down on the paper.
Hello! My
name is … . I like unhealthy food. My
favourite unhealthy food is … .
It is
unhealthy because it is … .
9. Заключение.
- Теперь скажите мне, чему вы
научились за урок.
10. Рефлексия.
Я вам раздаю бесцветный смайлик.
Покажите на нём своё настроение. Если настроение у вас к концу урока поднялось
– разукрасьте его в красный цвет, если нет – в зелёный . Thank you
for the lesson. Good buy.
11.
Homework. |